فهرست

معرفی و تقدیر از صاحبان فرآیندهای برتر ششمین و هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه

فرآیندهای برتر هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری 1ـ حیطه تدوین و باز نگری برنامه های آموزشی: الف) عنوان فرآيند: نياز سنجي در خصوص لزوم ارائه مبحث بهداشت و سلامت دهان و دندان دركوريكولوم آموزش دوره دکترای عمومي دانشجويان پزشكي،صاحبان فرآيند و همكاران: ندا بابایی، ایمان جهانیان ، علی بیژنی، جمیل صمدی 2 ـ حیطه روش ها و تکنیکهای آموزشی: الف) عنوان فرایند: استفاده از بیماران استاندارد شده (Patients ( Standardized در قالب فیلم¬های آموزشی جهت تدریس و ارزشیابی مهارت های بالینی روانپزشکی در فراگیران دانشگاه علوم پزشکی بابل،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر سوسن موعودی، دکتر شکوفه موسوی، دکتر فرزان خیرخواه، دکترعلیرضا سفیدچیان، دکتر سیمین موعودی، دکتر ساناز آزاد فروز ، دکتر آنژلا حمیدیا ، علی رمضان قربانی ، دکترگویا طیبیب) عنوان فرآیند: تاثیر آموزش مبتنی بر وب بر میزان یادگیری درس فیزیک برای دانشجویان رشته رادیولوژی،صاحبان فرآیند و همکاران: غلامرضا عطایی ، فرشته عادل مشهدسری (نویسنده مسئول)ج) عنوان فرآيند: بهینه سازی روش اجرای آموزش عملی و آزمایشگاهی بیوشیمی برای دانشجویان پزشکی بر اساس پژوهش محور ،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر دردی قوجق ، نغمه عباسي، كوروش رسولپور، عباس موسي پور، آصفه حق حقيقي3 ـ حیطه سنجش،ارزشیابی و اثربخشی آموزشی: الف) عنوان فرآيند: عوامل تاثیرگذار بر رضايت مندي دانشجويان از بخش هاي باليني دانشكده دندانپزشكي بابل-(91-1390)،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر مریم سید مجیدی، رضا جودی ،دکتر ثریا خفریب) عنوان فرآيند: مقايسه نتايج دو مرحله ارزشيابي استاد از ديدگاه فراگيران ،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر محمد تقی پور ، دکتر ایمان جهانیان، غلامرضا بينش پژوهج) عنوان فرآيند: بررسی و تحلیل نتایج 10 ساله آزمونهای جامع علوم پایه و پیش کارورزی دانشگاه علوم پزشکی بابل،صاحبان فرآيند و همكاران: علی شبستانی منفرد، ایمان جهانیان ، مصطفی جوانیان، علی بیژنی، سیمین موعودی، مریم قائمی امیری، مریم کیانیان، بهاره اسبکیان 4ـ حیطه مرجعیت ،رهبری و مدیریت آموزشی:الف) عنوان فرآیند: مداخله آموزشی با هدف افزایش میزان استفاده از منابع کتابخانه ای در دانشجویان ،صاحبان فرآیند: دکتر آرام تیرگر، دکتر موسی یمین فیروز، زهرا دهقان، لیلا عصری، اشرف السادات موسوی، سمیه اسپکیانب) عنوان فرآيند: طراحی چک لیست و ارزیابی دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل ،صاحبان فرآيند و همکاران: مریم قائمی امیری ،دکتر علی شبستانی منفرد، دکتر ایمان جهانیان ، مریم کیانیان گل افشانیج) عنوان فرآيند : ویژگی استاد توانمند چیست؟صاحب فرآيند: نسرین نوابی5 ـ حیطه مشاوره و راهنمایی الف) عنوان فرآیند:تاثیرآموزش بر آگاهی دانشجویان از فرآیند ارتباط، صاحب فرآیند: هنگامه کریمیب) عنوان فرآيند: بررسي رابطه عزت نفس و پيشرفت تحصيلي در دانشجويان فيزيوتراپي دانشگاه علوم پزشكي بابل،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر محمد تقی پور - ارسلان قربان پور ج) بررسی انگیزه های انتخاب رشته تحصیلی در دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر مریم سید مجیدی، رضا جودی ،دکتر ایمان جهانیان،دکتر ثریا خفری6ـ حیطه فعالیت های فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی :الف) عنوان فرآیند: مداخله آموزشی پیرامون موضوعی اجتماعی فرهنگی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی در دانشجویان علوم پزشکی،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر آرام تیرگر، زهرا آقالری، فرشته نقی پور درزی7ـ حیطه قوانین، مقررات و ساختارهای آموزشی: الف) عنوان فرآيند: اثر بخشی آشنایی دانشجویان دانشجویان تحصیلات تکمیلی با قوانین و مقررات آموزشی و پژوهشی در پیشرفت تحصیلی و اجرای پایان نامه ، صاحب فرآيند: دکتر دردی قوجق 8ـ حیطه محصولات آموزشی: الف) عنوان فرایند: آموزش معاینه فیزیکی از طریق نرم¬افزار آموزشی هیرکانیا، صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر نوین نیک¬بخش،علی¬رمضان قربانی،محمد تیموریان ب) عنوان فرآيند: تالیف کتاب «سیاست¬گذاری مبتنی بر شواهد در نظام سلامت و دستاوردها و چالش¬های آن در ایران» صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر سیدداود نصرالله¬پور شیروانی، دکتر سیمین موعودی ج) عنوان فرآيند: معلم مولتی مدیا با کاربری تلفیقی در آموزش جایگذاری chest tube، صاحبان فرآيند: نسرین نوابی ، محمود مهدی پورمیری، اباالفضل شرج خیری / فرآیندهای برتر ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری 1- حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی: الف) عنوان فرآيند: برنامه آموزشی و ضوابط رشته تخصصی کودکان،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر محمدرضا اسماعیلی، دکتر سید علیرضا مرندی، دکتر احمد سیادتی، دکتر عبدالوهاب البرزی و ... ب) عنوان فرآيند: طراحی و برگزاری دوره آموزشی درمانهای کنسرواتیو در بیماران با اختلالات ادراری برای دستیاران تخصصی زنان و زایمان،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر یحیی جوادیان- دکتر شهناز برات2- حیطه روش ها و تکنیک های آموزشی: الف) عنوان فرآيند: اثربخشی مدل طراحی شده Multi stage Problem based Learning (MS PBL) در آموزش مهارتهای تحقیقاتی دانشجویان (طراحی، اجرا و انتشار نتایج پژوهش) در قالب گروه های کوچک(Small group) ،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر رضا قدیمی، امین ضرغامی، فاطمه ایزدپناه، نرگس تمسکنی، ارمیا تابنده، زینب خزایی، مروا مظلومیان، نورا خلیلیان و مائده رجبی ب) عنوان فرآیند:آموزش بالینی فرآیند پرستاری با تلفیق دو شیوه یادگیری مبتنی برمسئله(PBL)وبحث گروهی،صاحبان فرآیند و همکاران:هنگامه کریمی3- حیطه سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی: الف) عنوان فرآيند: بررسی روند کیفیت پرسش های چند گزینه ای آزمون های کتبی دانشکده پیراپزشکی بابل در نیمسال اول 1385 تا 1390 بر حسب ساختار و محتوا(نوع تاکسونومی)،صاحبان فرآیند و همکاران: دکتر عبدالایمان عموئی ب) عنوان فرآیند: بررسی میزان افت تحصیلی و عوامل مؤثر بر آن در دانشجویان دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل،صاحبان فرآیند و همکاران: یوسف مرتضوی- عبدالایمان عمویی- آسیه خلیل پورمرزونی 4- حیطه مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی:الف) عنوان فرآیند: ارزیابی وضعیت استفاده از منابع علمی در پایان نامه های دانشجویی و اقدام جهت ارتقاء بهره وری،صاحبان فرآیند و همکاران: موسی یمین فیروز، دکتر آرام تیرگر، محمد ابولقاسمیب) عنوان فرآيند: بررسی نظرات دندانپزشکان عمومی استان مازندران در خصوص نحوه اجرای برنامه های آموزش مداوم-1390 -1389،صاحبان فرآيند و همکاران: دکتر سینا حقانی فر ، دکتر مریم سید مجیدی ،دکتر مینا مطلب نژاد ، دکتر یدالله زاهدپاشا، دکتر علی بیژنی5- حیطه مشاوره و راهنمایی:الف) عنوان فرآيند: بررسی نظرات دانشجویان علوم پزشکی بابل در مورد عملکرد اساتید در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی،صاحبان فرآيند و همکاران: دکتر مریم سید مجیدی، دکتر ایمان جهانیان ، دکتر نفیسه مرادی ، دکتر علی بیژنیب) عنوان فرآيند: ارزيابي دیدگاه دانشجویان رشته رادیولوژی دانشگاه علوم پزشكي بابل نسبت به ماهیت رشته تحصیلی و شناخت از آینده شغلی ،صاحبان فرآيند و همكاران: منيره پروانه ، پروين سجادي6- حیطه فعالیت های فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی:الف) عنوان فرایند: تأثیر آموزش قرآن بر اخلاق عمومی و حرفه¬ای دانشجویان رشته رادیولوژی،صاحبان فرایند وهمکاران: غلامرضا عطایی و محبوبه خادم ابوالفضلی ب) عنوان فرآیند: وضعیت بهره گیری از آیات و روایات در آموزش تئوری دروس علوم پزشکی،صاحبان فرآیند و همکاران: دکتر آرام تیرگر، خانم زهرا رفاهی7- حیطه قوانین ، مقررات و ساختارهای آموزشی:الف) عنوان فرآيند: بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكي بابل در خصوص دانش پژوهی آموزشی،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر ایمان جهانیان ،دکتر علی شبستانی منفرد ، دکتر پرویز امری ، دکتر مصطفی جوانیان، نسرین نوابی ، مریم قائمی ب) عنوان فرآیند: انتخاب واحد اینترنتی از دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل (1391)،صاحبان فرآيند و همكاران: هایده علاءالدوله ئی8- حیطه محصولات آموزشی:الف) عنوان فرآيند : نرم افزار تزریق عضلانی،صاحبان فرآيند و همكاران : نسرین نوابی- محدثه ایمانی- فرناز عسگری مقدمب) عنوان فرآيند : نرم افزار غرق شدگی،صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر ابراهیم علیجان پورـ نسرین نوابی ـ بهاره اسبکیان