فهرست

نحوه ارائه مستندات دانش پژوهی جهت کسب امتیاز

سامانه ملی فعالیت های نوآورانه وزارت بهداشت، فعالیت های نوآرانه آموزشی را در دو سطح دانشگاهی و کشوری هدایت، ارزیابی، شناسایی و منتشر می نماید.

سامانه ملی فعالیت های نوآورانه وزارت بهداشت به سه منظور قابل بهره برداری می باشد:

۱.  ثبت، هدایت و ارزشیابی فعالیت های نوآورانه، دانشورانه و دانش پژوهی آموزشی 

۲.  ذخیره، آرشیو، انتشار و به اشتراک گذاری منابع آموزشی ارزشیابی شده در سطح دانشگاهی و ملی

۳.  قابلیت جستجو و بازیافت و دسترسی به منابع آموزشی در سطح دانشگاهی و ملی

چنانچه تمایل داشته باشید از سایر فعالیت های دانش پژوهی انجام شده در دانشگاهی و کشوری اطلاع یابید به سامانه ملی فعالیت های نوآورانه وزارت بهداشت مراجعه نمایید سپس در قسمت جستجو بر اساس عنوان می توانید جستجو کرده و فعالیت های دانش پژوهی آموزشی که در این دانشگاه و سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور صورت گرفته ملاحظه نمایید.

نحوه ارائه مستندات دانش پژوهی برای کسب امتیاز

چنانچه تمایل داشته باشید فعالیت دانش پژوهی آموزشی خود را که براساس معیارها گلاسیک صورت گرفته از طریق سامانه ملی فعالیت های نوآورانه وزارت بهداشت برای داوری ارسال نمایید:

•        به آدرس سامانه MEDED مراجعه کنید.

•         بر روی گزینه ثبت نام کلیک فرمایید.

•       برای ارسال فعالیت در منوی سمت راست بر روی گزینه پروپوزال نوآورانه/ ارزشیابی دانش پژوهانه کلیک کرده و فعالیت نوآورانه خود را ارسال نمایید.

-فعالیت ارسالی شما به کارتابل نماینده دانشگاه ارسال می شود و فعالیت ارسالی جهت کارشناسی و داوری (هر فعالیت توسط دو داور بررسی می گردد) ارسال خواهد شد پس از ارائه نتایج داوری فعالیت مذکور جهت بررسی نهایی به کمیته دانشگاهی دانش پژوهی ارسال می گردد. در صورت تصویب یا عدم تصویب فعالیت نامه مربوطه به معاونت آموزشی دانشکده مربوطه ارسال خواهد گردید. همچنین نتیجه نهایی از طریق سامانه قابل رویت می باشد.

- فعالیت دانش پژوهی در کمیته دانش پژوهی بر اساس مستندات مربوطه بررسی می شود و امتیاز مربوطه را برای هیات علمی گواهي نمايد و يا اينکه اصلاحات لازم را به هيات علمي اطلاع داده مي شود.

- ارزیابی بر اساس اصول علمی ارزیابی دانش پژوهی در محورهای ذیل صورت می گیرد:

- وجود هدف مشخص
- بررسی سوابق اجرای فعالیت
- استفاده از روش مناسب
- ارائه نتایج مهم
-شیوه های تعامل با محیط
 - معرفی موثر فرایند
- برخورد نقادانه با نحوه انجام فعالیت

-وجود ۴ معیار اول، شرط لازم برای کسب امتیاز از هر یک از فعالیتهای مندرج در بند ششم ماده ۲ آئین نامه ارتقا است که در این صورت فعالیت دانشورانه (Scholarly Education) محسوب می شود. در صورت تحقق تمامی 6 معیار گلاسیک در یک فعالیت، آن فعالیت مصداق دانش پژوهی آموزشی (Educational Scholarship) است و امتیاز آن می تواند در ماده 3 (حداکثر تا پنجاه درصد امتیاز لازم اعم از شرطی و غیرشرطی) لحاظ شود.

- کمیته دانشگاهی دانش پژوهی می تواند نوآوری فعالیتهای صورت گرفته را حداکثر تا سطح دانشگاه تعیین نماید.

-برای کسب امتیاز دانش پژوهی برای "تولید وسایل آموزشی"، "تولید لوح فشرده آموزشی با رعایت ساختار علمی" و سایر موارد در بخش یادگیری الکترونیک، تایید کمیته کشوری دانش پژوهی مبنی بر نوآوری فعالیت در سطح کشوری ضروری است.